Til pressen

Ekspertliste

Få kontakt til de førende forskere inden for følgende akademiske fagområder

• Internationale realtioner
  • International lovgivning
  • Sikkerhedspolitik
  • Geopolitik
  • Miljø og klima
  • Bioscience
  • Geoscience

Se ekspertlisten

Pressemeddelelser

Pressemeddelelse november: Danmark centrum for international konference om Arktis

I dag den 12. november er Aarhus Universitet vært for det, der betegnes som den største udenrigspolitiske konference i Danmark inden for de seneste ti år. Her mødes forskere, ministre, politikere og diplomater fra hele verden i Aarhus for at diskutere de politiske, økonomiske og klimamæssige udfordringer i Arktis. Også Rusland er repræsenteret.

Læs hele pressemeddelelsen

Pressemeddelelse oktober: Stor udenrigspolitisk konference i Aarhus - Kom tæt på kampen for et fredeligt Arktis

Førende danske og internationale forskere, ministre, toppolitikere og diplomater samles den 12. og 13. november til MatchPoints Seminar i Aarhus for at diskutere, hvordan vi sikrer en bedre styring og sikkerhed i Arktis. Også russiske diplomater vil være til stede. Konferencen er åben for offentligheden.

Læs hele pressemeddelelsen